vrijdag 18 maart 2011

Haken en breien met kleuters.

Een tijdje geleden deed Marie een oproep om in haar klas te komen haken, breien of stikken.
Oké, breien en haken zag ik wel zitten. Gelukkig bestaat er een GPS want ik had het schooltje nooit gevonden! Het werd een heel leuk uurtje bij de 3,5-jarigen van juf. Marie. Ze waren echt geboeid. Ze hebben mijn mutsen gepast, zelfs de jongens vonden de bloem erop heel mooi! Al die kleine handjes die vooral wilden voelen. En dan hun uitspraken zoals alleen zij dat kunnen : "Die wol is wel heel zacht, ga jij daarmee slapen? Waar zijn de vleugels van de uil? En zijn poten? "
Ik heb nog een rijtje gebreid van het paarse lapje dat mijn jongste dochter Fee aan het breien was en daar dan een uiltje mee gemaakt.


2 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch, dat enthousiasme van die kleintjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze vonden het ge-wel-dig! Vrijdag hebben ze er nog van verteld!
    Super.

    BeantwoordenVerwijderen